Založ si blog

Základ štátu (hiphopovy text)

Nie som nula ani kral – som priemerny

A nie som z toho na nervy

som priemerny ,ano uz to viem

primerny je kazdy moj den

 

som priemerny a som na to hrdy

aj ked v zivote neskoncim prvy

som priemerny a som an to hrdy

ze svoj život neskoncim prvy

 

a asi na mna nevyde ani druhe miesto

k zivotu nepotrebujem velke mesto

chcem si zalozit rodinu

a budeme zaklat statu – kde je cap zahradnik

a my prisady do salatu

s tym sa vsak nikdy nezmierim

a preto nevolim tych ktorym neverim

s tym sa nikdy nezmierim

ze posledny odide a zhasne svetlo

kedy ty odides ja budem ziarit za dvoch

som sice len priemerny no ty si tazko POD

ked sa ti doma nepaci – preskakujes plot

utek nie je ziadana veda

a ani to ked robis sluhu u suseda

 

som priemerny a som na to hrdy

aj ked v zivote neskoncim prvy

som priemerny a som an to hrdy

ze svoj život neskoncim prvy

som len velmi mala ryba

a obcas mi v zivote nieco chyba

je to zato ze zacinam od druhych a nie od seba

alebo zato ze som sa nechal laco kupit a zapredat

 

som sice len priemerny  – no nemam ani priemerny plat

a este mi chcu z neho brat  – aky pozicaj taky vrat

mam byt solidarny s polkou zemegule

a tej druhej polovicke  mam lizat gule

mam prispievat bankam a vojnovym zlocinom – chcu ma stale vodit zaruku

a ked snimi nesuhlasim urobia ma zlosynom a zmazu moj profil z fajsbuku

 

som priemerny a som na to hrdy

aj ked v zivote neskoncim prvy

som priemerny a som an to hrdy

ze svoj život neskoncim prvy

 

tesim sa na letnu dovolenku ak mi na nu vobec  výde

nevimenim zenu za frajerku este sa mi zide

lebo inu uz nemám v pláne – som zo starej skoly

aj ked vsade tvrdia ze verny su dnes iba voly

nenaucil som sa chodit cez mrtvoly

a uz je na to asi neskoro

ked doteraz som zil v prilis cistych priestoroch

 

som priemerny a som na to hrdy

aj ked v zivote neskoncim prvy

nechcem skoncit život prvy

chcem si ho aj truchu uzit

ale nie hulenim a nadavanim napritomnost

nie sme na tom az tak zle no chyba nam skromnost

 

Moja rodina nie je spolok nedospelých zufalcov

Fetujucich travu a byvajucich u rodicov

Moja rodina je zaklad státu

no vyzijeme sotva po vyplatu

zoberme si teda hypoteku

a zacnime zit na uteku

odkazany na charitu

mame skvele aliby

novy zivot ak ma byt

no banka nam vezme byt

 

vsetkym co sa snazia davam velky lajk

paci sa mi to  ….

 

 

 

¨

Doslov autora : hip hop nepocuvam a nemam rad nakolko ho povazujem za poklesly druh umenia ,  rovnako jako kapitalizmus dava vyniknut tym najhorsim ludskym tuzbam a pudom , preto su hiphopove texty plne drog , sexu organizovaného zlocinu a neviazaneho zivota bez cielu , prestne tak jako je tomu aj v nasej spolocnosti …

rovnako jako v nasej spolocnosi hoci v zanedbatelnom množste vznikaju aj hodnotne veci  , pocul som niekolko výborných rapovanych  krytik na dnesnu dobu za ktore by sa nemusel hambit ani Karol Kryl

skusil som ist s dobou a sam napisat hiphopovy text tak aby sa mi pacil , do akej mieri sa mi to podarilo posudte sami ….

 

PS : ano serem na gramatiku … no coment … obsah na ukro formy

Cesta je Cieľ

26.06.2014

Teda konkrétne cesta z Bratislava do Košíc. Keď som prvý kráť počul toto heslo východnej filozofie ,mal som 16 a bol som uchvátený pravdivosťou tohto vyhlásenia. Naozaj som si uvedomil že cieľom nie je vystúpiť na horu a sledovať výhľad ale pravé cesta ktorá náš núti prekonávať prekážky. Niektorý protekčný politici by mohli nesúhlasiť, ale rovnako je to aj [...]

Šípková Rúženka (Zrýmované a s poučnou pointou)

02.11.2013

Poviem vám dievčatá za bozk na čelo o krajine rozprávok… a o veciach, o ktorých sa dosiaľ mlčalo. O princovi s dlhým nosom, o čarovnom náramku a dievčine s nôžkou bosou, čo stratila topánku. Dievčatá stále čakajú na princov, chlapci padajú z lietajúcich kobercov. No v našich životoch princ sedí doma, rytier padol z koňa, Popoluška [...]

Štvavá pieseň (TEXT)

16.09.2013

Štve ma dnešná mládež¨ Štve ma dnešná doba Štvú ma noviny Štve ma dnešná móda Štvú ma prepustený ľudia z calexu a okrem toho som už dobrý mesiac bez sexu pohrobkovia nacizmu a komunizmu sa tvária ako synonymum optimizmu tvária sa že dejiny sú rozbehnutí vlak a že máš všetko nechať tak celebriti politci umelci a ostatne mainstreamove média sa [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 8
Celková čítanosť: 14039x
Priemerná čítanosť článkov: 1755x

Autor blogu

Kategórie